Home O nemocnici Správa a provoz Ekonomické oddělení

Ekonomické oddělení

zabezpečuje ekonomický chod organizace včetně finančnictví, účetnictví a materiálně technického zásobování. 

Vedením ekonomického oddělení je pověřen ekonomický náměstek, který odpovídá za řízení ekonomiky a hospodaření v organizaci.  Zpracovává roční finanční plán a sleduje jeho plnění včetně vývoje jednotlivých ukazatelů. Zpracovává rozbory  hospodaření organizace včetně návrhu nápravných opatření. Dohlíží na plynulé financování organizace, provádí platební a zúčtovací styk s bankami. Metodicky řídí účetnictví organizace a evidenci movitého a nemovitého majetku. Koordinuje zpracovávání statistických výkazů. Provádí celkovou analýzu hospodaření, navrhuje opatření k úsporám v oblasti nákladů a opatření v oblasti příjmů organizace. Stanoví a vyhodnocuje základní ukazatele hospodaření na jednotlivých odděleních a úsecích. Vyhodnocuje plnění  ekonomických ukazatelů stanovených zřizovatelem  a zodpovídá za správnost všech účetních výkazů.  Zodpovídá za řádné provádění inventarizace, za zpracovávání mzdové agendy a za činnost oddělení MTZ.
Ekonomickému náměstkovi jsou přímo podřízeni hlavní účetní, vedoucí vyúčtování mezd a platů, vedoucí oddělení zásobování a prodeje a vedoucí vyúčtování zdravotní péče.

Hlavní účetní

řádně vede účetnictví dle příslušných předpisů. Odpovídá za účtování výkonů dle vnitroorganizačních směrnic, odpovídá za výkon kompletní účetní agendy a za řádné vedení majetku, za provádění inventarizací. Vede evidenci čerpání příspěvků FKSP dle kolektivní smlouvy, pokladní služby, řídí jednotlivé finanční účetní.

Vedoucí vyúčtování mezd a platů

zajišťuje výkon mzdové agendy, dodržování všech mzdových předpisů včetně ustanovení kolektivní smlouvy, daňových předpisů a předpisů zdravotního a sociálního pojištění. Vyhotovuje pravidelně statické výkazy, sleduje čerpání mzdových prostředků. Vedoucí oddělení práce a mezd přímo řídí mzdové účetní. Zpracovává přehled čerpání mzdových prostředků dle kategorií zaměstnanců.

Vedoucí oddělení  zásobování a prodeje

odpovídá za zásobování organizace materiálem ve stanoveném rozsahu. Dbá o řádné uskladnění zásob, jejich zabezpečení proti poškození a ztrátě a o zajištění řádné evidence, hospodárnost. Zajišťuje pořizování a zpracování příjemek a výdejek pro další účetní zpracování.  Kontroluje stavy skladu s účetní evidencí.

Vedoucí vyúčtování zdravotní péče

je odpovědný za včasné a správné vyúčtování zdravotních výkonů, zvlášť účtovaných léčivých přípravků a účtovaného zdravotnického materiálu zdravotním pojišťovnám. Vyjadřuje se k návrhům jednotlivých smluv uzavřených se zdravotními pojišťovnami  včetně příloh, k veškerým podkladům a výkladům, ke způsobu vykazování výkonů. Provádí analýzu vývoje tržeb, odpovídá za předávání tržeb finanční účtárně v dohodnutém datovém rozhraní. Zajišťuje přeúčtování agregovaných výkonů. Oznamuje Informačnímu centru zdravotního pojištění změny o nositelích výkonů. Zpracovává statistické výkazy (zdravotní péče hrazená z veřejného zdravotního pojištění, lůžkový fond zdravotnického zařízení, čerpání zdravotní péče cizinci). Sleduje obložnost a počty ošetřených pacientů, které pravidelně vyhodnocuje. Provádí vyúčtování zdravotních výkonů, které nejsou hrazeny zdravotními pojišťovnami,  jedná s nimi včetně sporných případů (smírčí řízení). Vyjadřuje se k revizním zprávám, sporné případy rozporuje. Provádí analýzu regulačních srážek. Odpovídá za aktualizaci pojišťovenských číselníků v informačním systému a centrálního registru pacientů, zasílá na Ústav zdravotnických informací a statistiky hlášení o hospitalizacích, hlášení o rodičkách a novorozencích. Odpovídá za provádění revize vykázaných výkonů v nemocnici.

Administrátor veřejných zakázek

zodpovídá za přípravu všech podkladů dle platné legislativy a dalších předpisů zaměstnavatele pro jednotlivé investice (zakázky) menšího rozsahu nebo části velkých investic (zakázek) včetně jejich vyhlašování, evidence, dohledu nad jejich vyřizování a archivací. Připravuje a organizuje výběrová řízení v oblasti veřejných zakázek po věcné stránce. Shromažďuje a dle pokynů nadřízeného i vyhodnocuje požadavky na veřejné zakázky. Zpracovává podané návrhy na veřejné zakázky. Spravuje elektronické nástroje pro zveřejňování kompletní dokumentace k veřejným zakázkám. Obsluhuje programového vybavení pro konání elektronických aukcí. Eviduje a archivuje písemnosti a dokumentace související s veřejnými zakázkami v souladu s platnou právní legislativou.

Kontakty

Ing. Jiří Hiblbauer Ekonomický náměstek jiri.hiblbauer@onhb.cz569 472 199
Monika Chladová, DiS. Administrátor veřejných zakázek monika.chladova@onhb.cz569 472 167
Ing. Petra Krajíčková Hlavní účetní petra.krajickova@onhb.cz569 472 487
Jana Kalendová Vedoucí mzdové účtárny jana.kalendova@onhb.cz569 472 468
Šárka Slámová Vedoucí referent zásobování sarka.slamova@onhb.cz569 472 245
Ing. Kateřina Jandová Hlavní kodér katerina.jandova@onhb.cz569 472 168
Monika Rázlová Referent zásobování monika.razlova@onhb.cz569 472 245
Bc. Pavel Kudla Vedoucí oddělení vykazování zdravotní péče a controllingu pavel.kudla@onhb.cz569 472 486
vedoucí odd. vyúčtování zdravotní péče
Dagmar Tesařová Sekretářka dagmar.tesarova@onhb.cz