Home O nemocnici Nemocniční ombudsman

Kancelář ombudsmana

Možnost osobní schůzky: je vhodné si předem domluvit osobní schůzku prostřednictvím telefonu či e-mailu.

Vyřizování stížností

Ombudsman je jmenován ředitelem nemocnice. Je vázán mlčenlivostí a etickým kodexem ombudsmana. Působnost ombudsmana je pouze v rámci Nemocnice Havlíčkův Brod.

Jste (ne)spokojeni s poskytnutou péčí a službami či komunikací zdravotnického personálu? Nevíte si rady? Máte potíže? Obraťte se na nemocničního ombudsmana.

Může nastat situace, kdy se pacient či jeho blízcí domnívají, že jejich práva byla porušena či ohrožena, nebo nám naopak chtějí sdělit, že byli s péčí v naší nemocnici spokojeni.

Kdo se může obrátit na nemocničního ombudsmana?

Pacient, jakýkoliv návštěvník nemocnice či zaměstnanec má možnost nemocničního ombudsmana navštívit osobně nebo ho kontaktovat písemně, telefonicky či prostřednictvím e-mailu.

Co je posláním nemocničního ombudsmana?

Nemocniční ombudsman dbá na ochranu práv pacientů. Poskytuje pomoc pacientům, jejich rodinám a osobám blízkým při řešení situací vzniklých v souvislosti s diagnostikou, léčbou a pobytem v nemocnici či jinou problematikou spojenou s naší nemocnicí. Hlavním posláním nemocničního ombudsmana je usilovat o zajištění bezproblémové komunikace mezi pacienty, jejich blízkými a zaměstnanci Nemocnice Havlíčkův Brod. Nemocniční ombudsman řeší stížnosti, žádosti a jiná podání s cílem nalézt vhodné řešení.

S čím Vám nemocniční ombudsman pomůže?

Nemocniční ombudsman pomáhá pacientům s vyřizováním jejich podnětů, při potížích v souvislosti s poskytovanou péčí a službami či komunikací a chováním zaměstnanců. Pomáhá také se získáním informací, které pacient potřebují a nebyly mu sděleny. Zprostředkuje komunikaci mezi daným pracovištěm nemocnice a pacientem nebo jeho blízkými, zjistí a prošetří pravý stav věci a pomůže zjednat případnou nápravu. Přijímá samozřejmě také pochvaly od pacientů a jejich blízkých. Řeší též provozně-organizačních problémů, nečinnost či neetické chování zaměstnanců. Pomoc poskytuje i zaměstnancům a to ve všech oblastech, které se týkají naší nemocnice.

Pokud se vyskytne zásadní problém, snaží se ombudsman zajistit okamžitou nápravu za součinnosti daného pracoviště. Ombudsman každou popsanou situaci nestranně posoudí, poskytne radu, kdo a jakým způsobem může problém řešit. V případě, že problém nespadá do působnosti nemocnice, poskytne kontakt na příslušné instituce.

Každý podnět je prošetřen, případně jsou navržena a realizována nápravná opatření. Prošetřování není vedeno konfrontačně. Každý zaměstnanec, kterého se problém týká, se má možnost vyjádřit současně se svým nadřízeným, který je o problému vždy informován.

Naším cílem je spokojený pacient a zaměstnanec. Zpětná vazba od Vás (pozitivní či negativní) je pro nás cennou informací!

Kontakty

Kancelář ombudsmana petra.cerno@onhb.cz569 472 201604 475 082
Mgr. Petra Černo, prim. MUDr. Vít Kaňkovský